Quit minigame

0

Klimkaffee

In september 2018 opent in Mechelen de allereerste boulderhal. Klimmers Chrsitophe en Vladimir zijn de trotste eigenaars en zochten voor hun boulderhal nog een bijpassende naam, logo en website. Wij, als Designosource stonden uiteraard te springen om hen hierin bij te staan.

Kadering
Dat dit één van de meest omvangrijke projecten zou worden werd ons meteen duidelijk. We ontwierpen een volledige huisstijl voor de boulderhal met logo, visitekaartjes, envelopes en briefpapier. Zo werd het KlimKaffee geboren en werkten we een website uit die volledig aansloot bij de voorheen ontworpen branding.

Branding
Voor het logo van het KlimKaffee kozen we samen met de klant voor een boulder specifiek uit de muur die zij gaan zetten in Mechelen. Dit maakt dat het logo erg uniek en eigen is aan de boulderhal. Met de kleurkeuze wilden we er voor zorgen dat eender wie zich aangetrokken voelt tot boulderen, jong of oud, man of vrouw. Met de naam KlimKaffee benadrukken we zowel het klim aspect als de ontspanning achteraf die je bij het KlimKaffee kan vinden.

Website
We baseerden de designs voor de website op de vooraf ontworpen branding. Met de huisstijlgids als leidraad werd er een speelse en levendige website gecreëerd. De website werd gebouwd in WordPress om het beheer voor de klant te vergemakkelijken. Ook integreerden we de Clubplanner tool die het mogelijk maakt dat bezoekers hun lidmaatschap bij KlimKaffee erg makkelijk kunnen beheren.

Wij kijken samen met onze klant uit naar de opening van het KlimKaffee in september.

Bekijk het project